mhe

Alla inlägg under juli 2012

Av Maria - 24 juli 2012 19:39

Härlig utsikt på kvällspromenaden :)

Av Maria - 24 juli 2012 19:39

Härlig utsikt på kvällspromenaden :)

Av Maria - 23 juli 2012 23:25

Ännu en dag har gått..

Borde slipa lite på bilen o framkalla lite bilder eftersom jag planerade att göra de på semestern, men vi får väl se när det blir av :)

Borde ta en tur till stan imorn o kolla hur jag ska göra med telefon. Börjar bli riktigt trött på den obefintliga täckningen hemma o jag vill ha en iPhone med nya abonnemanget. Men om det kommer en iPhone 5 vill jag ju såklart ha den istället för 4, men inte om den kommer dröja flera månader..

Körde lite styrketräning idag. Imorn är det dags för kondition igen. Kommer vara tränad när jag börjar jobba igen om jag fortsätter så här :)

Av Maria - 22 juli 2012 21:12

Resterande resa i Turkiet då..

Sola, bada, sova på stranden, ut och dricka öl (ja, jag drack liiite öl).

Båtresa, sliskiga turkar, missförstånd.


Vad ska man säga nu lixom. Dagarna flyter ihop, men gud vad härligt det var att komma iväg =))



  Robin Hood med grabbarna från Malmö

  Utslagen efter en "all-nighter", dvs. sover på stranden typ kl. sex på morgonen

 

Typexempel på sliskig turk. Bartender som ställde sig och drack med oss. Vi drack en öl och sen gick vi därifrån.

 

Så underbart att bada i detta härliga vatten!


 

Lite färg fick jag iaf. Sista dagen så det borde jag väl ha. Nu håller den däremot på att försvinna..


   

Haha, kvällen med det största missförståndet =))

 

Snea kort var tydligen grejen.



Vad har hänt efteråt då..

60-årsfest (syrran och hennes sambo).

Påbörjat att bli av med mitt sötsug - vill inte ha begär efter choklad och kakor varje kväll.. Även tagit tag i träningen igen iom det. (började dock idag, men idag har gått bra   ).


Vad kommer hända mer på de resterande 3 veckorna av semestern?

Lite Norrköping med brännboll. Kanske lite Karlstad.

Förhoppningsvis lite mer sol och bad.

Av Maria - 16 juli 2012 11:56

Skulle säga upp bredbandet hemma för ca ett halvår sen, men då sänkte hon priset på de istället. Nu skulle jag säga upp de iaf eftersom jag inte använder de, men då hade människan satt ny bindningstid på de samtidigt som hon sänkte priset.
Han jag pratade med nyss sänkte bindningstiden så jag bara har 3 månaderna kvar, men typiskt den första alltså. Hade inte gått med på prissänkning om jag visste bindningstiden skulle förlängas..

Av Maria - 15 juli 2012 22:46

Dag 2 är lördagen.

Dagen spenderades (så klart och som vanligt) på stranden.

Riktig härlig värme på stranden - uppemot 40 grader och kanske ännu mer. Men som sagt, härligt =))


Träffade på Stefan (svensk kille som hade åkt själv) som vi bestämde att vi skulle äta tillsammans med på kvällen.

Eftersom det var lördag bestämde vi oxå att det skulle bli lite fest. Käkade, satt på Robin Hoods uteservering, tog en sväng och satt utanför Stefans hotell och träffade på andra svenskar som vi sedan umgicks med när vi stack tillbaka till Robin Hood. Var inte inne där så mkt utan vi satt mest utanför. Var iaf inne och dansade till 1 låt =)


När det stängde vid tre så stack vi tillbaka till hotellet och satt utanför. Vårt hotell var vi nog tillbaka till vid sex, sju på morgonen så bara att byta om och sticka till stranden direkt.


 

(Bilden ovan) På Robin Hood med vår trevliga bartender

(Bilden nedan) Nånstans i centrum   


  

Av Maria - 15 juli 2012 22:35

Turkiet..

Kom hem i torsdags kväll. Hade gärna varit kvar längre.

Varmt och soligt varje dag. Som en sommar ska vara.


Åkte ospec så visste bara att vi skulle komma till kusten. Landade på Antalya flygplats vid tre på morgonen (lokal tid) och efter att ha fått reda på vart vi hamnade nånstans (Alanya) så bar det av. Vid hotellet var vi kl sex på morgonen. Hmm.. lagom tid att komma fram..

Det blev jakt på frukost som vi åt på balkongen och sen var det bara att gå till stranden och sola/sova hela dagen =)

På kvällen var vi sjukt trötta och efter vi hade ätit på en restaurang i närheten var det bara att gå till hotellrummet för att sova =)


 

Haha, lite skillnad på vilken tid man tar bilden =))


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards